slide01

З новим тарифом 4,50, але зі старими умовами маршрутних таксі

Автор  Субота, 18 лютого 2017 13:13

Днями сталася неприємна для більшості кропивничан подія, виконком погодив підвищення вартості проїзду у маршрутках та автобусах. Тепер за холодно-брудні салони, вранішню та вечірню тисняву, хамство, зимові очікування маршруток будемо платити 4,50 грн. Проїхати у звичайному режимі автобусу коштуватиме 4 грн, замість 3 грн. Це стосується маршрутів №274, №130, №126, №103, пише "Трибуна".

«За» проголосували:
- Андрій Райкович, міський голова
- секретар міської ради Андрій Табалов,
- заступник Олександр Мосін,
- заступник Олександр Грабенко,
- заступник Наталя Дзюба,
- начальник економічного управління Андрій Паливода.
Також підтримали думку міського голови: 
- Наталя Артеменко (виконавчий директор ТДВ «М’ясокомбінат «Ятрань»),
- Аліна Бегун (фінансовий директор ЗАТ НВП «Радій»), 
- Віталій Вязовцев (член правління ГО “Бойове братство”),
- Артем Касьяненко (приватний підприємець),
- Левченко Олександр (доктор економічних наук ЦНТУ),
- Лариса Онул (генеральний директор Корпорації “ХХІ століття”)
- Руслан Фросіняк (голова Ленінської районної у місті Кіровограді ради).


Не підтримали підвищення:
- Ігор Білецький (заступник голови міської організації Радикальна партія Олега Ляшка),
- Олександр Дануца (голова правління медіа-групи “Весь Кіровоград”),
- Олександр Кришко (голова Фортечної районної у місті Кропивницькому ради),
- Олександр Сосонський (заступник голови обласної організації ВО "Свобода").


Приймали рішення у два етапи. З пропозицією встановити граничну вартість проїзду 5 грн виступив на засіданні виконавчого комітету начальник управління транспорту Олександр Вергун. За його словами формулювання «гранична вартість» дасть змогу перевізникам, які можуть їздити дешевше брати з людей менше ніж 5 грн. Хто так погодиться працювати Олександр Вергун не роз’яснив.

Присутня депутат міської ради Валентина Яремчук розповіла про неточні розрахунки перевізників. Зокрема, моніторинг маршруту №274, який обслуговує с. Новенське, показав завищення кількості виїздів вдвічі. У той же час данні пасажиропотоку підприємець вирішив занизити. Вона надала результати перевірки усіх розрахунків перевізників, але Олександр Вергун їх повністю розкритикував. Однак власних досліджень він так і не подав.

До обговорення долучився депутат міськради Сергій Капітонов: "У Конотопі водії самі обрахували тариф 3,50 як рентабельний і публічно про це заявили. Чому у нас інша ситуація? Виходить ми опинилися у ситуації, коли перевізник диктують умови змінення тарифу. Дайте відповідь, чому у нас неможливо повторити досвід Конотопа? Там тариф навпаки знизили, а не підняли. Якщо підняття зарплати це настільки велика стаття витрат, то яку зарплату водіям платили раніше. Це дуже важка робота. Ніхто не погодиться на мінімальну зарплатню. Наші поважні перевізники приховували податки!? І податковій казали, що платять мінімальну зарплату 1300 грн. Водії за такі гроші робити не будуть".

Андрій Райкович у відповідь заговорив про добре розвинений комунальний транспорт у Конотопі та й взагалі на них надавив конотопський міський голова. Але чіткої відповіді чому розрахунки відрізняються не зміг дати ні Райкович, ні начальник управління транспорту.

Численні суперечки закінчилися словами міського голови Андрія Райковича, що треба обговорити усе ще раз. То ж друге коло публічних обговорень відбулося через два дні. І туди Олександр Вергун прийшов з новою пропозицією 4,50: перевізники вирішили зменшити свою рентабельність.

До проектів рішення внесли пропозицію члена виконкому Аліни Бегун. Підписати додаткову угоду встановити систему GPS після підвищення до 4,50 грн. Якщо за рік цього не зроблять, тариф повернеться до 3,50 грн. Як це відбудеться на практиці невідомо, пролунало тверде «розірвемо договір». Тобто місто може залишитися без необхідних маршрутів.

Але найголовніша проблема перевезень обсяг пасажиропотоку та якість перевезень. Перевізники вказують смішні цифри перевезення 11-15 осіб, тобто усі сидячі. Про традиційну систему «оселедець у банці» ні більшість членів виконкому, ні перевізники мабуть не знають. Мабуть їм невідома ситуація, коли пропускаєш багато машин повз, оскільки запхатися неможливо. І це дійсно запхатися, а не сісти і поїхати. Багато машин сходять з маршруту після 18.00 - 20.00, хоча мають возити до 23.00. Але міський голова заявив, що обговорюємо тариф, а не якість перевезень.

Викликала сміх у залі фраза Олександра Вергуна: "Майже усі перевізники виконуюють договірні умови договору".

Ще багато й багато пропозицій лунало. Зокрема керівник ГО «Територія успіху» Інга Дудник проаналізувавши розрахунки перевізників назвала вартість проїзду 3,13 грн. Її розкритикували перевізники. Також були резонансні фрази міського голови про чесність перевізників, повну перевірку усього та хамовите звернення до депутата-жінки Валентини Яремчук, тому що вона подала свої результати перевірки на стіл Андрію Райковичу. Секретар міської ради Андрій Табалов промовисто розповів про відсутність у перевізників великих статків, тому що вони не ходять у дизайнерському одязі та їздять на звичаних машинах: "все економічно обгрунтовано".

Уся подія зібрала багато глядачів та нагадувала театральну виставу. Ще задовго до засідання, було відомо, що управління транспорту запропонує 5 грн, а потім знизять до 4,50 грн. Так і вийшло. Андрію Райковичу та його команді було байдуже на усі аргументи та доводи присутніх. Часом слова міського голови складали враження, що він знаходиться десь, але не у залі. Начальник транспорту Олександр Вергун не представив жодного повноціного аналізу ситуації, як спеціаліст галузі. Отримував зауваження у бездіяльності навіть від Андрія Райковича. Виставу зіграли для жителів міста, тепер нам платити за білети. Вартість проїзду підвищиться як тільки проект рішення опублікують.

Sidebar Ad 1
Sidebar Ad 2
Sidebar Ad 3

FACEBOOK